• Randoneeklassen
    Randoneeklassen
    Randoneeklassen er populær og knallhard og du bør nok ha vært ute en vinterdag før når du melder deg på her. 
  • Å gå opp til start er en del av oppvarmingen!
    Å gå opp til start er en del av oppvarmingen!
     Fra Spiterstulen og opp til start bør du beregne ca 3 timer. 
  • Turen ned er premie i seg selv. Gled deg!
    Turen ned er premie i seg selv. Gled deg!
  • Ikke alle bryr seg om tiden
    Ikke alle bryr seg om tiden
     Rennet har en sosial verdi og det er premiering for originale antrekk. 
  • Premieutdelingen er gjerne rennets høydepunkt
    Premieutdelingen er gjerne rennets høydepunkt
     Takket være våre sponsorer kan vi være rause.
  • Challenge 40
  • Lifeventure
  • Leatherman
  • Julbo
  • Compeed
  • Gorilla glue
  • Camelbak
  • Trangia
  • Buff - Flat is boring
  • Sealskinz
  • Led lenser
  • Lifesystemns
  • Stanley
Meld deg på i dag!

Landslagssjefen treningtips

jo mork –      For å gjøre det bra i Galdhøpiggrennet, er det aller viktigste å få på plass fartsfølelsen. Men du skal jo helst ha litt krutt i låra også . Derfor bør du legge inn noen økter med knebøy også,  sier Jo Mork, som er trener for det norske telemark-landslaget. Vågå-væringen har mange år bak seg både som kjører og funksjonær i Galdhøpiggrennet, så han vet hva han snakker om. –      Du kan selvfølgelig kjøre noen beinøkter i treningsstudio, men jeg ville mye heller brukt tida til å få flest mulig timer på ski. Skal du gjøre et bra renn, er det viktig å ha fartsfølelsen inne. Du må tørre å gi gass og stå godt over skia. Begynner du å henge bak i støvlene kommer melkesyra som et skudd og du går ganske sikkert på snørra på den neste kulen. Den som tør å gutse mest, vinner som regel, sier Mork.